Linkblog

F1 Sztorik

MInden amit az autósport legmagasabb osztályáról tudni kell, szubjektívan! Ha kíváncsi vagy arra ami a hírek mögött van, akkor jó helyen jársz!

Friss topikok

Német Nagydíj - Újabb kihívó a láthatáron

2009.07.12. 18:49 | _KingJack_ | Szólj hozzá!

Három hétnyi nyári szünet után folytatódott újra a cirkusz, sajnos a szó szoros értelmében, mert a versenymotorok felbőgésével szinte egyidőben a csapatok és a szövetség közötti ellentét is "felbőgni" látszott. Kiedrült például, hogy Mosley mégis elnök lehet, ami már csak azért is lehet kissé kellemetlen, mert időközben jelölt is akadt a helyére, Ari Vatanen személyében...

No, de a szakadási botrányon kívül azért más érdekességek is történtek bőven a szünet alatt, Vettelről például sajtópáholyt neveztek el a Nürburgringen, ugyanezt a Vettelt világbajnoki esélyessé léptették elő, és ugyanennek a Vettelnek a csapattársát kényszerítette volna "behódolásra" a sajtó... Aztán majd meglátjuk mi is sült ki ebből az egész behódolásból! A már-már schumacheri unalomba fulladó világbajnokságnak kétségkívül jót tett a kis német silverstone-i győzelme, amit ráadásul az oroszlánbarlangban (értsd: Button és a Brawn hazájában) aratott minden németek újdonsült kedvence. A már említett csapattárs ugyanitt elért másdik helye szintén jó ajánlólevélnek ígérkezett Nürburgringre, érdekes módon azonban mindenki temetni kezdte az ausztrált, mondván a Red Bull jobban tenné ha Vettelre összpontosítana, és ezt Webbernek is megmondaná.... Szerencsétlen flótásnak még a saját BBC-s blogjában is le kellett szögeznie: az osztrákoknál nincs csapatutasítás! " Nem értem ezt az egészet, hiszen csak 3 ponttal vagyok Sebastian mögött a pontversenyben. Végre nyernem kellene már egy futamot, és akkor elhallgatatnám ezeket a hangokat!"-mondta a nyurga ausztrál, és nem is sejtette milyen közel járt az igazsághoz....

A BMW-sek ezzel szemben úgy jöttek a hazai pályájukra, hogy Theissen mérnök végre kimondta: "Elmaradtunk a tervektől, az idei autónk sajnos az előző három évivel szemben nem versenyképes. Elkezdhetünk készülni jövőre..." Ezt viszont már gyakorlatilag 4-5 versenye tudjuk, ezzel ugyan felesleges volt kiállni a nyilvánosság elé a főnöknek... Az üzenet viszont sokkal több volt: Jövőre itt leszünk, nyerni akarunk! Még mindig - teszem hozzá már én, s remélem jövőre talán több siker koronázza majd a bajorok igyekezetét, mert egy jó Kubicát és Heidfeldet mindig élmény nézni a mezőnyben...

A négyszeres ChampCar-bajnok Bourdais viszont alighanem utoljára ült bele Vörös Bikájába Németországban, hiszen egyre erősödnek azok a hangok, miszerint a Hungaroringre már egy újabb Red Bull-ifjonc kerül az autójába. A pletykák a valóban ifjonc, és nem mellesleg spanyol Jaime Alguersuari-ról, valamint a nem éppen fiatal, ám minden kétséget kizáróan nagy reklámértékű Sebastien Loeb-ről szólnak... Utóbbinak azért nem hiszem, hogy túlzottan vonzó lenne most a leggyengébb Forma-1-es gép, és azért 33 éves fejjel már nem valószínű, hogy átnyergel a Forma autózásra. Pláne nem 5 rali világbajnoki címmel a zsebében... Ráadásul küszöbön a hatodik!

Nem mondhatni tehát, hogy csendben kezdődött volna a hétvége a hétvége a világ egyik legmodernebb pályáján, az azonban biztos, hogy hűvösen. Mindössze 13-14 fokot mértek a három nap során, ez pedig minden kétséget kizáróan a silverstone-i hétvége megismétlődését ígérte. A Red Bullok tehát ismét szárnyalni készültek (jó pár év után végre nevükhöz méltón), míg Brawnék szerették volna minimalizálni a veszteséget legfőbb riválisukhoz képest. Az előző versenykhez képest viszont újdonságot jelentett, hogy végre életjelet mutatott magáról a címvédő világbajnok Lewis Hamilton! Megnyert két szabadedzést (ami ugye nem jelent túl sokat, kérdezzük meg erről mondjuk a kis Rosberget) majd a kvalifikáció végére a harmadik sorba parkolta le rozoga Mercedes-McLaren-jét. Ami azért önmagában nem lenne egy szívmelengető eredmény, de idén eddig ez a csúcs... A Ferrarik egy darabig szintén jól tartották magukat, aztán a végére csak lecsúsztak a 8-9. helyre, szégyenszemre még Adrian Sutil is megelőzte őket, a Force Indiával.... Nem véletlenül lehetett madarat fogatni Vijhay Mally-ával: "Végre mi is itt vagyunk, versenyben vagyunk!" Ami annyit jelentett, hogy végre már pontokat szeretne látni fiaitól, ami ez esetben azért inkább Sutilt jelentette, mintsem a dollármilliókért versenyző Fisichellát a 18. helyről...   Webbertől meg inden bizonnyal a győzelmet várta el csapatfőnöke, Christian Horner, miután az ausztrál a pole pozícióba szervírozta Red Bullját. Mögötte azonban nem a hazaiak ásza, a Vettel végzett, hanem a két nagy ellenfél, a csupasz Brawn-ok, akik nem kis meglepetésre előzték be Vettelt, teljesen meghiúsítva a német sajtó által előre megénekelt hazai sikert....

Webber tehát életében először a pole-ban, nem kis truváj volt ez önmagában, miután az ausztrál nem kevesebb mint 7 és fél évet várt erre a nagy pillanatra! Nem csak erre várt viszont túl sokat, hanem a rajtnál elalvó piros lámpákra is ("elvesztettem Rubenst a szemem elől"), ami annyit jelentett, hogy előbb koccanásból lendületett vett Barrichellón, majd adott egy defektet ajándékba a parádésan induló Hamiltonnak. Mit mondjak szép munka, főleg, hogy addig még csak egy kanyart se vett be.... Barrichello viszont köszönte szépen és eltűnt a messzeségbe. Illetve csak szeretett volna, mivel ez a csökönyös ausztrál az istennek sem hagyta.... Követte, mint az árnyék! Kicsivel hátrébb Button megint elszúrta amit el lehetett (mármint a rajtot), ráadásul be is szorult a kisebbfajta forgalmi dugót előidéző Kovalainen-Massa tandem mögé. Becsületére legyen azonban mondva, nagyot küzdött. Persze ez még mit sem ért volna, ha nem előzött volna meg mindenkit, akit csak utolért! Közben Webbert megbüntették Barrichello érintéséért, ám az ausztrál ezúttal olyan rössel versenyzett, hogy kétséget sem hagyott affelől: sokadszorra már nem hagyja veszni a kínálkozó lehetőséget. Barrichello ráadásul elhibázott taktikájának és gumikészletének hála eltűnt a süllyesztőben, olyannyira, hogy nemcsak Vettel, de a nagyszerűen versenyző Massa és a semmiből előtűnő Nico Rosberg is előtte termettek! Ross Brawn agya ismét kattogott, feltehetően jól is, egy hiba azonban becsúszott a három megállásos taktikába: hiányzott a gyorsaság!

Raikkönennél meg a tartósság hiányzott, mint általában, azzal az apró különbséggel, hogy ezúttal nem lehetett rá még csak azt sem mondani, hogy a nagy sietségben hajtotta szét az autóját... Szépen elkörözgetett éppen annak a farvizén aki arra járt, érdemlegeset csak Sutil első szárnyának lebontásakor tett. Ha visszagondolok a tavalyi monacoi futamra, biztos vagyok benne, hogy nem Kimi lesz Sutil kabalája... Ezt követően legközelebb akkor került képbe, mikor csendesen elfüstölt, emlékeztetve a régi szép McLarenes időkre, amikor szintén kétheti rendszerességgel selejtezte le a motorokat... Hogy is mondta Illien mérnök? "Tankot Raikkönennek!" Habár jövőre talán annak is örülne, ha egyáltalán egy Forma-1-es autó jutna neki, hiszen stabilan tartja magát a pletyka, miszerint Alonso a vörösökhöz tart. És ugye nem zörög a haraszt...

Na, de térjünk csak vissza a versenyhez, annál is inkább, mivel Kimi innentől kezdve, már csak annyi vizet sem zavart, mint eddig. Webbert pedig senki sem zavarta, gond nélkül hazaért, csapattársa, Vettel díszkiséretében. Öröm volt végre látni révbe érni ezt a szimpatikus srácot! Még mindig élnken él az emlékeimben első futama, amikor is szedett-vedtett Minardiját hazai pályán hozta be az ötödik helyre! És persze ott van a félresikerült Williamses szezonja, amikor egy éppen leszállóágban lévő együttműködés közepébe érkezett, vagy a sorozatos pechszéria a Jaguar volánjánál. Megérdemelte bizony, végre már! Saját elmondása szerint: "Tudtam, hogy nagy esélyem van győzni a tegnapi időmérő után. Silverstone-ban nagyon csalódott voltam az elszalasztott lehetőség miatt, most viszont nem volt ami megállítson, még a büntetés és az elrontott rajt sem vetett vissza túlságosan. Nagyon boldog vagyok, és köszönöm mindenkinek aki idáig bízott bennem!"

Vettel is sportszerű volt, elismerte, ezen a napon nem volt csapattársánál jobb pilóta a mezőnyben: "„Gratulálok Marknak, gyorsabb volt mindegyikünknél, tehát megérdemelt volt a mai győzelme." Csatlakozott hozzá természetesen a végül ötödikként beérkező Button is, ami tekintve a szörnyű hétvégéjét, már önmagában is megsüvegelendő dolog. Rubinho azonban, akit végül még csapattársa is lehagyott, értehetően nagyon dühös volt: „Rettenetesen mérges vagyok amiatt, ahogyan a dolgok alakultak ma. Ez egy remek példája annak, hogyan kell egy futamot elveszíteni. Mindent megtettem, amit csak tudtam.Elsőként kellett érkeznem az első kanyarhoz, és én ezt meg is csináltam. „Ők (Brawn)azonban sikeresen elérték, hogy elveszítsem a futamot. Ha továbbra is ezt csinálják, akkor el fogjuk veszíteni mindkét világbajnokságot, ami szörnyű lenne." Keserű szavak ezek egy keserű embertől...

A McLaren végül csalódást keltően szerepelt, hisz Hamilton a defektje után végig az utolsó helyen evickélt, míg Kovalainen a biztató rajt után, még az egy pontnak is örülhetett. Szegény embert az ág is... Mindeközben a Ferrari és Felipe Massa dobogóra állhatott, nem utolsósorban a kis brazil állhatatos teljesítméynének köszönhetően. Még jó, elvégre, ha hinni lehet a pletykáknak, az üléséért harcol...

Ja, és a világbajnokság? Ezek után ember legyen a talpán aki eltalálja, mi fog itt ezután következni. De én azért biztosan nem szűkíteném le Buttonra és Vettelre a párharcot. Elvégre ha egy üzlet beindul... És Webberé beindult.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1sztorik.blog.hu/api/trackback/id/tr691242176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása